Válságálló vállalkozás vezetés

2012 december 18. | Szerző:

Az elmúlt évek gazdasági válsága, és az ezt követő visszaesés miatt szinte minden vállalkozásnál felértékelődött az emberi tényező, a tulajdonos, a vezetés hozzáértésének a súlya, fontossága.

Miért?

A szűkülő piac okozta csökkenő kereslet miatt nehezebb talpon maradni, nehezebb megrendeléshez jutni, főleg olyanhoz, amit a végén ki is fizetnek. Ebben a helyzetben még fontosabb egy vállalkozás jó vezetése, az, hogy vezetőként mit és hogyan csinálunk, hogy cégünk átvészelje a nehéz időszakot. Ilyenkor nem szalad magától a szekér, sokkal több energiára, némi szerencsére és nem utolsó sorban megfelelő ismeretekre, tudásra van ahhoz szükség, hogy túléljük a válságot. Ahhoz, hogy vállalkozásunkat „válságállóvá” tudjuk tenni. Ez természetesen nem megy egyik pillanatról a másikra. Azért nem, mert lehetnek, sőt szinte biztosan vannak olyan hibái, gyenge pontjai vállalkozásunknak, amik békeidőben nem jelentenek problémát, ezért nem is tudunk róluk, válság idején, határhelyzetben azonban egyből szem elé kerülnek. Így tulajdonképpen állandóan az események mögött kullogunk, ami egy vállalkozás irányítása során nem a legszerencsésebb. Mondhatjuk, ez egy természetes folyamat, hiszen ha nem tudjuk (mert eddig nem találkoztunk vele), milyen hiba, milyen probléma várható, akkor nem tudunk rá felkészülni, nem tudunk felkészülni arra, hogyan előzzük meg, hogyan hárítsuk azt el.

Mondhatjuk, hogy a körülmények áldozatai lettünk, vagy lehetünk? Vagy tehetünk azért valamit, hogy, ne így legyen? Egyáltalán, mindig, minden esetben a mi hibánk, hogy ez így alakul?
Az első kérdésre a válasz: bizony, hogy tehetünk. Feltéve, ha tudjuk, mit kell tenni. És ezzel részben megválaszoltuk a második kérdést. Ha tudjuk. Sokan, nagyon sokan nem tudják ugyanis.

Egész egyszerűen azért, mert jelenleg nem nagyon létezik olyan –bármilyen formában szervezett- iskola, képzés, ahol az ilyenkor szükséges ismeretekhez hozzá lehetne jutni. Nincs olyan hely, ahol akár kezdő, akár gyakorló vállalkozók a mindennapi életben is jól hasznosítható, kézzelfogható, érthető –nem tankönyvi módon megfogalmazott- információkhoz, tudáshoz juthatnának. Ebben az értelemben nem hibáztatható az a cégvezető, aki egy kiélezett, bizonytalan helyzetben rossz döntést hoz. Annyiban viszont mindenki felelős, hogy sokan anélkül kezdenek vállalkozásba, hogy utána néznének annak, mivel jár, milyen felelősséget jelent egy saját vállalkozás indítása. Sokan nem járják körül, mik azok a szükséges ismeretek, amik a saját szakmai tudás mellett szükségesek ahhoz, hogy vállalkozásukat jól tudják vezetni, még a mostani, nehezebb körülmények között is.

Ezért nem biztos, hogy tudják, egy vállalkozás indítása nem azzal kezdődik, hogy elballagunk ügyvédhez, aláírjuk a társasági szerződést, bejegyeztetjük a céget, majd dolgozni kezdünk, hanem ennél lényegesen hamarabb. Azzal kezdődik, felmérjük a piacot, azt a piacot, vevőkört, akikből megélni szeretnénk, és végiggondoljuk, kiszámoljuk, várhatóan tudunk-e majd belőle élni, érdemes-e az általunk elképzelt formában belevágni abba, amit csinálni szeretnénk. Ehhez sok hasznos információt találhatunk az interneten, mégis azt javasoljuk, érdemes felkeresni egy kisvállalati tanácsadó céget, akik segítenek elvégezni a leírtakat.

Ne szégyelljünk kérdezni, tanácsot kérni és elfogadni. Egy felkészült tanácsadó segítségünkre tud abban lenni, hogy elmondja, megtanítson minket arra, mit kell tudjunk, mik azok a dolgok, amikre oda kell figyelnünk ahhoz, amiket jól kell csináljunk, hogy leendő vállalkozásunk jól működjön majd. Természetesen csodák e téren nincsenek, nem létezik minden helyzetre, megoldásra ráhúzható forgatókönyv, nincsen csodatévő gomb, amit megnyomunk és egy csapásra minden problémánk megoldódik.

Némi tanulással, odafigyeléssel azt viszont elérhetjük, hogy semmilyen helyzet ne érjen minket váratlanul. Megfelelő tudás, ismeretek birtokában váratlan, nehéz helyzetekre is fel lehet készülni, mi több, ezek nagy része meg is előzhető, elkerülhető. Ha hallgatunk egy jó tanácsadóra, ha hajlandóak vagyunk szem előtt tartani az általa elmondottakat, igyekszünk magunkévá tenni azokat a fontos információkat, amiket tőle kaptunk, máris nagyon sokat tettünk érte, hogy vállalkozóként is minden helyzetben megálljuk helyünket, cégünk válság idején se kerüljön bajba.

 

Vállalkozás okosan

Mert vállalkozni jó, csak nem mindegy, hogyan csináljuk.
Mit csináljak, mielőtt vállalkozást indítok?
Mit csináljak, mit ne csináljak a vállalkozásommal?
Hogyan vezessem vállalkozásomat, hogy ne kerüljön bajba?
Mit csináljak, ha mégis baj van?
Mi az a sok érthetetlen kérdés, amiket a könyvelőm feltesz, mit jelent az a sok varázsszó, amikkel dobálózik?
Válaszokat adunk a fenti kérdésekre, könnyen érthető, emberi nyelven.

Kik vagyunk?

Könyvelő és kisvállalkozói tanácsadó, akik a vállalkozások világát nem csak az íróasztal mögül ismerik.

Elérhetőségeink:
Szilágyi Anita +3620-277-6230
Vuray György +3630-589-0869
Email: info@vallalkozas-okosan.hu

Honlap: Vállalkozás okosan



Blogkövetés

Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.

Az adatkezelés további részleteiről itt olvashatsz: Felhasználási feltételek és Egyedi adatkezelési tájékoztató

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!