Hogyan online marketingezz 2013-ban?

2013 január 14. | Szerző: |

Az internet kiváló felület arra, hogy vállalkozásunkat minél több lehetséges érdeklődővel, vevővel megismertessük. Nem mindegy azonban az, hogy ezt miként tesszük. Az alábbi írás szerzője Rácz-Akáczosi Attila, a wm.ma webmarketing-tanácsadással és keresőoptimalizálással foglalkozó portál tulajdonosa.

Különböző típusú online marketingfogásokat (más néven webmarketing, vagy internet marketing) számos hazai vállalkozás használ évek óta, bár a tapasztalat azt mutatja, hogy eléggé rendszertelenül, és közel sem tudatosan. Van, aki egy-egy új termék bevezetésénél kampányol, míg mások inkább tűzoltásszerűen használják: amikor csökken az ügyfelek száma, gyorsan nekiállnak Adwords-özni. Pedig, ha egy vállalkozás okosan közelíti meg az internet lehetőségeit, hatalmas profitot szerezhet, miközben spórolni tud a reklámkiadásokon.
Az internetes marketinghez nincs szükség egyetemi végzettségre, és néha még hasznos is, hogy az ember fejébe nem verték be az oktatók az általuk elgondolt (gyakran idejétmúlt) tendenciákat. A legtöbb főiskola és egyetem olyan dolgokat tanít, amelyek a vállalkozási szférában használhatatlanok.

Legyél rugalmas

Az online marketing más megközelítést igényel, mint az offline (TV, rádió, újsághirdetések, plakátok) marketing. Hozzá kell szokni, hogy az új módszerek hamar elavulnak, havonta jelenhetnek meg új trendek, melyek feje tetejére állítják a piacot.

Azok a cégek, akik a Facebook-ról próbálnak minél több látogatót szerezni, tudják, hogy gyakran változik a kezelői felület, a látogatók elérhetősége is hétről-hétre kiszámíthatatlanabb.
Ezért érdemes olyan külföldi blogokat olvasni, mint a Marketingland.com, vagy akár aToprankblog.com. Így a legfrissebb információkat szerezhetjük be, és nem érnek felkészületlenül a változások.

A webmarketing megközelítése sokkal finomabb lett az utóbbi években. Régen még az volt a fontos, hogy akármilyen módszerrel is, de minél gyorsabban minél előrébb kerüljön valaki a Google keresőben. A honlap tulajdonosok telezsúfolták az oldalukat kulcsszavakkal, láthatatlan szövegekkel, százszámra vették az oldalukra mutató linkeket… aztán mára el is tűntek a süllyesztőben.
Vannak viszont cégek, akik hosszú távra terveznek, és akiknek nem a Google kijátszása a lényeg, hanem a látogatóik megnyerése, és ügyféllé, vásárlóvá konvertálása.
Ők tudják, hogy az átlagos internetező ritkán olvas végig egy cikket, inkább csak letapogatja, pásztázza a tartalmakat, és a számukra irreleváns részeket egyszerűen átugorják.
Vagyis: az elavult, végtelenségig egybefüggő szövegeket el kell felejteni… alcímeket, listákat, felsorolások, képeket, kiemeléseket kell használni.

Hasznosságra alapozz

A 2013-as online marketingterved a hatékonyságra, a hasznosságra, a konverzióra és eredményekre koncentráljon! Nem a minél több látogató elérése legyen a cél, hanem a meglévő látogatók minél nagyobb arányú konverziója. Ez egyszerűbb, könnyebb, és több profitot is hoz a hagyományos marketingfogásokhoz képest.
Az összes elérhető eszközzel ösztökélni kell érdeklőinket, akár képezhetjük, taníthatjuk is őket email tanfolyamokkal, ingyenesen letölthető könyvekkel.
Ha ingyenesen letölthető ebook-ot adunk az érdeklődők email címéért cserébe, akkor az ebook legyen értékes, hasznos, ne pedig csak összeollózzunk valamit az internetről. Ha az ebook meggyőző, a vállalkozásunk is a megbízhatónak tűnik majd. Minél több ügyfelet szeretnénk, annál több és értékesebb tartalmat kell nyújtanunk számukra.

Széles körű internetes jelenlét kell

A helyes megközelítés szerint a lehető legtöbb közösségi rendszerben jelen kell lenni, legyen szó a Facebook-ról, a Google Plus-ról, Tumblr-ről, a Twitterről, vagy a Pinterest-ről.
Mérned kell, melyik közösségi oldalról szerzel sok vásárlót, és ügyfelet, majd ezt a csatornát kell legjobban erősíteni, hirdetni kell, aktívan jelen lenni minden egyes nap.

Miért online marketingezel?

Még mielőtt belevágnál, konkrétan határozd meg a céljaidat, hiszen erre fogod tudni felépíteni a teljes stratégiádat.

1. Új partnereket/ügyfeleket/vásárlókat szeretnél?

Ha a vállalkozásod új ügyfelek, vevők után kutat, akkor első lépésben egy követő tábor/lista építése lesz a feladat, és őket kell a konverziós tölcséren keresztül vevővé konvertálnod.

Listát azzal tudsz építeni, ha sok féle „csalit” használsz:
– letölthető podcast-okat,
– tanulmányokat,
– ebook-okat,
– email tanfolyamokat,
– próba verziós szoftvert,
– ingyenes villámtanácsadást vetsz be.

Ez nem azt jelenti, hogy adj mindent ingyen, hiszen ez egy szűrési folyamat! Követni kell szigorúan, hogy ki mit töltött le, mire iratkozott fel, és mikor jut el oda, amikor már a vásárláson gondolkodik.
Például, ha egy email tanfolyamon már túl van, és kért villámtanácsadást is, akkor ez egy „hot lead” (potenciális) ügyfél, vagyis ezen a ponton akár már egy értékesítő kolléga is megkeresheti.

2. Minőségi listát szeretnél építeni?

A minőségi lista építéséhez az össze csalit be kell vetned és többféle landing oldalt kell versenyeztetned egymással: itt a lényeg az, hogy a látogatók feliratkozásának százalékos értéke minél magasabb legyen.
Feliratkozáskor kérj kötelezően nevet és email címet, illetve kérj olyan adatokat is, amelyeket nem kötelező megadni: cégnév, telefonszám, cím. Akik kitöltik ezeket a mezőket is, már közel járnak a döntéshez, és az értékesítő kolléga hívhatja is őket.

3. Több látogatót szeretnél?

Több látogatóhoz a közösségi jelenlétet kell növelni, valamint hirdetni kell az Adwords, az Etarget és az Affiliate.hu rendszerében is.

Vizsgáld meg az alábbiakat, melyik csatornán keresztül:

– töltötték le legtöbben az ebook-ot, podcast-ot,
– iratkoztak fel hírlevélre,
– kértek ingyenes tanácsadást,
– kértek árajánlatokat,
– vásároltak, megrendeltek.

Ha be tudod azonosítani, hogy a vásárlók, megrendelők honnan érkeznek, a profitodat is növelni tudod.

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Vállalkozás okosan

Mert vállalkozni jó, csak nem mindegy, hogyan csináljuk.
Mit csináljak, mielőtt vállalkozást indítok?
Mit csináljak, mit ne csináljak a vállalkozásommal?
Hogyan vezessem vállalkozásomat, hogy ne kerüljön bajba?
Mit csináljak, ha mégis baj van?
Mi az a sok érthetetlen kérdés, amiket a könyvelőm feltesz, mit jelent az a sok varázsszó, amikkel dobálózik?
Válaszokat adunk a fenti kérdésekre, könnyen érthető, emberi nyelven.

Kik vagyunk?

Könyvelő és kisvállalkozói tanácsadó, akik a vállalkozások világát nem csak az íróasztal mögül ismerik.

Elérhetőségeink:
Szilágyi Anita +3620-277-6230
Vuray György +3630-589-0869
Email: info@vallalkozas-okosan.hu

Honlap: Vállalkozás okosan



Blogkövetés

Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.

Az adatkezelés további részleteiről itt olvashatsz: Felhasználási feltételek és Egyedi adatkezelési tájékoztató

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!