Fizetett mumusunk, a könyvelő

2012 november 5. | Szerző: |

Sajnos sokan gondolják, hogy ez tényleg így is van, ahogy a címben leírtuk.

Ha pedig komolyan gondolják, akkor az nagy baj. Egyáltalán hogyan merülhet ez fel, miért fordulhat ez meg bárki fejében, hogy egy könyvelő ügyfelének rosszat akarna, esetleg direkt keresztbe akarna neki tenni? Úgy, hogy aki nem vállalkozó még, az biztosan hallott már egy-két történetet valakitől, akinek a szomszédja mesélte, hogy találkozott valakivel a fodrásznál, aki panaszkodott, milyen lelkiismeretlen, trehány könyvelője van. Aki vállalkozó, az pedig biztosan járt már úgy, hogy felhívta a könyvelőjét, hogy most azonnal mondja meg neki, X. kft a múlt hónapi számláját kifizette-e már. Vagy utánvéttel fel akart adni egy csomagot Egyiptomba, és a könyvelő azonnal mondja meg, hogy mennyi oda a postai díjszabás és hogyan kell az ottani vevőnek kiállítani a számlát. A könyvelő egyik kérdésre sem tudta a választ. Ez pedig felháborító, hiszen havonta (gondoljuk mi) nem kevés pénzt fizetünk neki, akkor igenis azonnal mindenre tudja a választ. Ne csak annyiban merüljön ki a munkája, hogy nyaggat minket, már megint nem kapta meg tőlünk az előző havi bankszámlakivonatot meg a költségszámlákat, illetve közölje, hogy már megint hány helyre és milyen sokat kell befizessünk.

Hát hogyan lehet, hogy mi fizetünk neki, ennek ellenére nem hogy nem segít nekünk, hanem állandóan mindenféléket követel tőlünk?

Nos: sajnos azért van, hogy bárki fejében ilyen megfordulhat, mert nincs tisztában azzal, pontosan mi is a könyvelő feladata, mit várhat el tőle, és bizony sok esetben ezt a könyvelők sem igyekeznek pontosan tisztázni, így a kialakuló esetleges félreértés bizony mindkét fél közös felelőssége. A könyvelő nem csodadoktor, nem mágus, nem két lábon járó lexikon, nem vállalkozásunk élő, a nap 24 órájában rendelkezésünkre álló „agytrösztje”, akinél cégünkről ott van minden információ és ezek bármelyikét egyetlen másodperc alatt elő tudja venni. A könyvelő elsődleges feladata az, hogy a különböző, vállalkozásunk működését szabályozó törvények által előírt nyilvántartásokat, adóbevallásokat elkészítse, és ezeket a hatóságok felé határidőre benyújtsa. Ennek a munkának pedig alapvetően nem része az, hogy részt vegyen a vállalkozás napi munkájában, figyelemmel kísérje a kiállított számlák sorsát, ő tárgyaljon vevőkkel, új partnerekkel.

Egy jó könyvelő természetesen ezekben a dolgokban is igyekszik segítséget nyújtani ügyfelének, de elsődleges feladata mégis az, -a bevallások elkészítésén és beküldésén túl- hogy a vállalkozás azon nyilvántartásai, amelyeket a hatóságok egy ellenőrzés során vizsgálhatnak, rendben legyenek. Márpedig ahhoz, hogy könyvelőnk munkáját rendben el tudja végezni, a mi segítségünkre is szüksége van. Hiszen a vállalkozás számláit, egyéb bizonylatait mi kezeljük, mi állítjuk ki, a különböző szerződések nálunk vannak, és ha ezeket könyvelőnknek nem, vagy csak késve adjuk oda, akkor könnyen előfordulhat, hogy egy bevallás késedelmes beküldése miatt cégünket megbüntetik, és ha a büntetést emiatt kapjuk, azért bizony könyvelőnket nem hibáztathatjuk.

Hogyan alakítható ki jó munkakapcsolat könyvelőnkkel?

Ha vállalkozást indítunk, és könyvelőt keresünk, esetleg elégedetlenek vagyunk jelenlegi könyvelőnkkel, és váltani szeretnénk, mielőtt megállapodunk vele, beszéljük meg pontosan, mi az, amit mi, mint ügyfél elvárunk, mi az, amit ő, mint könyvelő kér annak fejében, hogy elvárásainkat teljesíteni tudja. Ha ezeket a dolgokat az elején tisztázzuk, rengeteg későbbi félreértésnek vehetjük elejét, ha kölcsönösen betartjuk azt, amiben megállapodtunk, azzal könyvelőnket segítjük abban, hogy munkáját pontosan és határidőre el tudja végezni, ami nekünk is elemi érdekünk. Hiszen ne feledjük: könyvelőnk nem unalmában kér tőlünk mindenféle papírokat, hanem azért, hogy cégünk könyvelése, adminisztrációja rendben legyen, így ne különböző hatósági ellenőrzésekre kelljen járjunk, ne mindenféle kérelmek, adatszolgáltatások összeállításával foglalkozzunk, hanem azzal, ami a legfontosabb: cégünknek bevételt tudjunk szerezni.

Következő írásainkban foglalkozunk majd azzal, hogyan válasszunk könyvelőt, és mik azok a dolgok, amikben egy könyvelő még segítségére lehet megbízójának.

 

 

Kommentek


Kommenteléshez kérlek, jelentkezz be:

| Regisztráció


Vállalkozás okosan

Mert vállalkozni jó, csak nem mindegy, hogyan csináljuk.
Mit csináljak, mielőtt vállalkozást indítok?
Mit csináljak, mit ne csináljak a vállalkozásommal?
Hogyan vezessem vállalkozásomat, hogy ne kerüljön bajba?
Mit csináljak, ha mégis baj van?
Mi az a sok érthetetlen kérdés, amiket a könyvelőm feltesz, mit jelent az a sok varázsszó, amikkel dobálózik?
Válaszokat adunk a fenti kérdésekre, könnyen érthető, emberi nyelven.

Kik vagyunk?

Könyvelő és kisvállalkozói tanácsadó, akik a vállalkozások világát nem csak az íróasztal mögül ismerik.

Elérhetőségeink:
Szilágyi Anita +3620-277-6230
Vuray György +3630-589-0869
Email: info@vallalkozas-okosan.hu

Honlap: Vállalkozás okosan



Blogkövetés

Iratkozz fel a heti hírlevélre és többé nem maradsz le a friss tartalomról.

Az adatkezelés további részleteiről itt olvashatsz: Felhasználási feltételek és Egyedi adatkezelési tájékoztató

Üzenj a kazánháznak!

Blog RSS

Üdvözlünk a Cafeblogon! Belépés Regisztráció Tovább az nlc-re!